Depozitul este, potrivit art. 2103 alin.1 Noul Cod Civil,  contractul prin care depozitarul primeste de la deponent un bun mobil, cu obligatia de a-l pastra pentru o perioada de timp si de a-l restitui in natura. 

Conform codului civil, acesta reglementeaza patru forme de depozit conventional, si anume depozitul obisnuit, depozitul necesar, depozitul hotelier si depozitul sechestru conventional. 

In ceea ce priveste depozitul hotelier, conform art. 2127 Noul Cod Civil, persoana care ofera publicului servicii de cazare, denumita hotelier, este raspunzatoare, potrivit regulilor privitoare la raspunderea depozitarului, pentru prejudiciul cauzat prin furtul, distrugerea sau deteriorarea bunurilor aduse de client in hotel. 

Sunt considerate ca fiind aduse in hotel:

Bunurile aflate in hotel pe perioada cazarii clientului

Bunurile aflate in afara hotelului, pentru care hotelierul, un membru al familiei sale ori un prepus al hotelierului isi asuma obligatia de supraveghere pe perioada cazarii clientului

Bunurile aflate in hotel sau in afara acestuia pentru care hotelierul, un membru al familiei sale ori un prepus al hotelierului isi asuma obligatia de supraveghere pentru un interval de timp rezonabil, anterior sau ulterior cazarii clientului.

Hotelierul raspunde si pentru vehiculele lasate in garajul hotelului, precum si pentru bunurile care, in mod obisnuit, se gasesc in acestea. Potrivit art. 2127 alin. 4 Noul Cod Civil, dispozitiile codului nu se aplica, in lipsa unei stipulatii contrare, in cazul animalelor de companie. 

Raspunderea hotelului este limitata pana la concurenta unei valori de o suta de ori mai mare decat pretul pentru o zi  afisat pentru camera oferita spre inchiriere clientului. 

Raspunderea hotelierului este nelimitata:

Daca prejudiciul este cauzat din culpa hotelierului sau a unei persoane pentru care acesta raspunde

Daca bunurile au fost incredintate spre pastrare hotelierului

Daca hotelierul a refuzat primirea in depozit a bunurilor clientului pe care, potrivit legii, era obligat sa le primeasca.

Hotelierul nu raspunde atunci cand deteriorarea, distrugerea sau furtul bunurilor clientului este cauzata:

De client, de persoana care il insoteste sau care se afla sub supravegherea sa ori de vizitatorii sai

Deun caz de forta majora

De natura bunului

Hotelierul este obligat sa primeasca in depozit documente, bani sau alte obiecte de valoare apartinand clientilor sai. Hotelierul nu poate refuza depozitul acestor bunuri decat in cazul in care, tinand seama de importanta si conditiile de exploatare ale hotelului, acestea sunt excesiv de valoroase ori sunt incomode sau periculoase. Hotelierul poate sa examineze bunurile care ii sunt predate spre depozitare sis a ceara depozitarea acestora intr-un loc inchis sau sigilat. 

Hotelierul care pune la dispozitia clientilor sai, in camerele de hotel, o casa de valori nu este presupus a fi primit in depozit bunurile care vor fi depuse de clientii sai in casa de valori. 

In acest caz, raspunderea hotelierului este limitata pana la concurenta unei valori de o suta de ori mai mari decat pretul pentru o zi afisat pentru camera oferita spre inchiriere clienului. 

Dovada introducerii bunurilor in hotel poate fi facuta prin martori, indiferent de valoarea acestor bunuri. 

Clientul este decazut din dreptul la repararea prejudiciului suferit prin furtul, distrugerea sau deteriorarea bunurilor pe care le-a adus el insusi ori care au fost aduse pentru el in hotel daca:

In cel mult 24 de ore de la data la care a cunoscut prejudiciului, nu a instiintat administratia hotelului

Nu a exercitat dreptul la actiunea in repararea prejudiciului in termen de sase luni de la data producerii acestuia. 

Aceasta dispozitie nu este aplicabila in privinta bunurilor incredintate spre pastrare hotelierului, sau daca hotelierul a refuzat primirea in depozit a bunurilor clientului pe care, potrivit legii, era obligat sa le primeasca. 

In cazul neplatii de catre client a pretului camerei si a serviciilor prestate, hotelierul are un drept de retentive asupra bunurilor aduse de client, cu exceptia documentelor si a efectelor personale, fara valoare comerciala. 

Dispozitiile privitoare la depozitul hotelier se aplica in mod corespunzator si bunurilor aduse in sanatoria, spitale, pensiuni, vagoane de dormit si altele asemanatoare.