Protectia Consumatorilor a chemat in instanta Raiffeisen Bank pentru contractele in care banca percepe un comision de administrare al creditului, fie ca este de casa, fie ca este de nevoie personale.

ANPC a chemat in instanta opt banci dupa data de 1 octombrie 2013, dupa ce legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre consumatori si profesionisti a fost modificata.

Noile prevederi spun ca o clauza dintr-un contract preformulat declarata ca fiind abuziva va fi eliminata din toate contractele profesionistului care a propus aceste contracte, la initiativa ANPC sau a unei asociatii de consumatori.

ANPC a trimis in instanta – dosarul 316/3/2014 de la Tribunalul Bucuresti – mai multe contracte ale Raiffeisen Bank,considerand ca banca a procedat gresit cand a cerut clientilor un comision de administrare a creditului.

Prezent in mai multe tipuri de contracte, de nevoie personale sau cele imobiliare, comisionul de administrare al Raiffeisen Bank are un cuantum ce variaza intre 0,33 si 0,9% din soldul creditului