Depozitul hotelier nu se refera doar la unitatile hoteliere ci si pentru cele asemanatoare: statiuni, restaurante, spitale, sali de spectacole, etc.

Depozitarul raspunde pentru prejudiciul cauzat prin furt, distrugere ori deteriorare. De asemenea raspunde si pentru bunurile din cladire si pentru cele din afara cladirii daca si-a asumat supravegherea lor (de ex: parcarea hotelului).

Raspunderea depozitarului este limitata pana la concurenta unei valori de 100 de ori mai mare decat pretul pe o zi afisat pentru camera oferita spre inchiriere clientului. Prin urmare, in general, clientul este rugat sa nu lase in camera de hotel obiecte de mare valoare.

Raspunderea depozitarului va fi nelimitata in situatia in care din culpa lui ori a unei persoane pentru care raspunde, bunul incredintat spre pastrare este distrus ori sustras. La fel si in cazul in care a refuzat primirea bunului in depozit desi potrivit legii era obligat sa le primeasca.

Depozitarul nu va raspunde daca prejudiciul este cauzat de client ori o persoana care il insotea pe acesta sau se afla sub supravegherea lui. Nu raspunde daca bunul este sustras ori distrus de invitatii clientului. De asemenea, nu va fi tinut raspunzator in cazuri de forta majora ori daca bunul se deterioreaza datorita naturii sale.

Daca depozitarul pune la dispozitia deponentului o casa de valori in camera in care acesta este cazat nu se va mai presuspune ca a primit bunul in depozit.

Clientul este decazut din dreptul de a cere recuperarea prejudiciului cauzat prin furt, distrugere ori deteriorare daca:

1. nu a incunostintat administratia in 24 de ore de la descoperirea prejudiciului

2. nu a exercitat dreptul la actiunea in reparare a prejudiciului in 6 luni de la producerea acestuia ori de la momentul cunoasterii prejudiciului.

In mod exceptional, daca bunul i-a fost incredintat hotelierului iar acesta a acceptat ori i l-a incredintat dar acesta a refuzat desi legea il obliga sa accepte, deponentul nu va fi decazut din dreptul de a cere prejudiciul nici in situatiile de mai sus.

Daca clientul nu plateste camera depozitarul are un drept de retentie asupra bunului dat in depozit. Fac exceptie: documentele personale fara valoare comerciala.

Depozitul sechestru este acel depozit in care doua sau mai multe persoane incredinteaza unui tert (administrator sechestru) unul sau mai multe bunuri, in privinta carora exista o contestatie sau incertitudine juridica, pentru a le pastra si a le restitui celui recunoscut ca titular.

1. are ca obiect bunuri litigioase mobile/imobile

2. este necesara capacitatea partilor pentru a contracta

3. daca natura bunului o cere, administratorul-sechestru este tinut sa indeplineasca acte de administrare (cu aplicarea regulilor din materia mandatului). El va putea inclusiv sa instraineze bunul daca el nu poate fi conservat, si sa transmita suma obtinuta celui care se dovedeste titular. Instrainarea trebuie sa se dovedeasca a fi necesara si se face doar cu acordul instantei.

4. Daca partile nu au convenit altfel, administratorul-sechestru are dreptul la o remuneratie.

Chiar si in cazul depozitului gratuit i se vor restitui cheltuielile facute pentru conservarea sau administrarea bunului.

Depozitul sechestru nu este doar conventional, acesta putand fi judiciar atunci cand bunul este cerut de una sau de ambele parti. Altfel spus, una sau toate partile aflate in litigiu doresc ca bunul sa stea pe parcursul procesului la ea. In aceasta situatie, instanta va fi cea care va stabili la cine va sta bunul in mod provizoriu pana la finalizarea procesului prin instituirea unui depozit sechestru.

Prima initiativa din tara de a raspunde oamenilor cu probleme juridice prin e-mail GRATUIT ! ! !

Scrieti-ne problema dumneavoastra juridica la avocat@raspunsurijuridice.ro

Va grabiti sa aflati raspunsuri? Apelati-ne la 0766 88 38 75 sau 0766 88 38 23

https://plus.google.com/u/0/110226105227936026014/posts