Problema atribuirii contractelor de achiziţii publice este reglementată prin dispoziţiile cuprinse în O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii[M. Of. nr. 418/2006, P. I], cu modificările şi completările ulterioare.

            Dispoziţiile actului normativ arătat mai sus sunt aplicabile, „brevitatis causa”, achiziţiilor efectuate de către autorităţile publice, instituţiile publice, entităţi finanţate cu caracter majoritar din fonduri publice.

Contractele de achiziţie publică sunt de trei tipuri:

1.   contracte de lucrări;

2.   contracte de furnizare;

3.   contracte de servicii.

Atribuirea acestor contracte trebuie să fie efectuată conform procedurilor prevăzute prin dispoziţiilor cuprinse în actul normativ arătat mai sus, exceptate fiind doar două categorii care sunt supuse unei proceduri simplificate de atribuire directă:

1.   achiziţiile de produse şi servicii a căror valoare nu depăşeşte echivalentul în lei a 30000 de euro, fără T.V.A.;

2.   achiziţiile de lucrări a căror valoare nu depăşeşte 100000 de euro, fără T.V.A.

Procedurile prin care se procedează la atribuirea contractelor de achiziţie publică sunt următoarele:

1.   licitaţia deschisă;

2.   licitaţia restrânsă;

3.   dialogul competitiv;

4.   negocierea;

5.   cererea de oferte.

            Atribuirea acestor contracte este precedată de întocmirea documentaţiei de atribuire. Ulterior, se procedează la publicarea anunţurilor cu privire la organizarea procedurii. Aceasta este urmată de desfăşurarea nemijlocită a procedurii de atribuire în funcţie de modalitatea aleasă.          

            Oferim consultanţă şi acordăm asistenţă societăţilor interesate pentru întocmirea tuturor actelor necesare şi efectuarea tuturor demersurilor aferente participării la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice.