O data cu intrarea in vigoare a OUG 9/2013 care prevede plata unui timbru de mediu la inmatricularea masinilor,si care a inlocuit vechea taxa auto s-a creat o intrega nebuloasa ce persista si acum. Oamenii au fost indusi in eroare cum ca aceasta gaselnita legislativa nu va mai putea fi contestata in instanta,si ca aceasta taxa este corect aplicata.Studiind indeaproape problema am observat ca si aceasta lege incalca anumite principii de drept si nu numai. De la insiruirea de directive ale Uniunii europene pana la principiile dreptului civil aceasta taxa este la fel de ilegala ca si predecesoarea ei.

Desi Guvernul a incercat sa acopere vidul legislativ al taxei de poluare acesta nu a reusit decat sa modifice temeiul de drept al actiunilor in instanta.

Astfel in cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada . Dar Ministerul Mediului a dat cu o mana si a luat cu alta deoarce in cazul proprietarilor de masini care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal, daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si a celor care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, noul timbru va fi platit la prima vanzare a masinii folosindu-se astfel de eludarea autoritatii de lucru judecat .

Pentru proprietarii de masini euro 3 si euro 4 taxa a crescut atat de mult incat uneori depaseste valoarea masinii. Ori in acest caz primul principiu care se incalca este cel al circuitului civil.

Timbrul de mediu este contrar legislatia Europeana in materie si ne aflam intr-o situatie asemanatoare cu cea generata de prevederile OUG 50/2008 republicata si Legii 9/2012 specificul situatie de fata fiind determinat de neconcordanta intre prevederea interna si cea comunitara.

Astfel argumentele instantei Europene, nu tin de criteriile folosite de legiuitorul roman pentru determinarea timbrului de mediu pe care le declara corespunzatoare si conforme.

De asemenea insusi in art. 4 din OG nr. 9/2013 instituie reguli de la abaterea ordinii publice prin perceperea acestei taxe pentru categoriile de autovehiculele prevazute de la lit c si d.

Suma reprezentand timbrul poate fi contestata si atunci cand persoana care urmeaza sa inmatriculeze sau sa transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada ca autovehiculul sau s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata in grila .

De asemenea timbrul de mediu exista la nivelul intregii Uniunii Europene dar valoarea lui este simbolica, nu depaseste cateva sute de euro spre diferenta de legea timbrului de mediu din Romania care prevede niste sume astronomice pentru anumite categorii de masini creand astfel un blocaj in piata auto.

Prima initiativa din tara de a raspunde oamenilor cu probleme juridice prin e-mail GRATUIT ! ! !

Scrieti-ne problema dumneavoastra juridica la avocat@raspunsurijuridice.ro
Va grabiti sa aflati raspunsuri? Apelati-ne la 0766 88 38 75 sau 0766 88 38 23

https://plus.google.com/u/0/110226105227936026014/posts